Russian influence operations extend into Egypt

The Conversation - 02-12

0Ks7FK36

One of the oldest running daily news organizations in the Arab world, Cairo-based Al-Ahram, publishes stories from Sputnik, a propaganda arm of the Russian government. As part of a 2015 agreement between Al-Ahram and Rossiya Segodnya, Russia’s government-owned news giant, Sputnik stories appear in Bawaba Al-Ahram, the paper’s digital site, side-by-side with reporting from legitimate news agencies such as Agence France-Presse and Reuters.